مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 14:552023-09-27پزشكي

 احتمال انتقال هاری از سگ های خانگی به صاحبان آن ها


رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان وزارت بهداشت با بیان اینکه سگ ها مهم ترین عامل انتقال بیماری مرگبار هاری به انسان هستند، گفت: سالانه 10 تا 20 نفر در کشورمان بر اثر ابتلا به هاری جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، محمدرضا شیرزادی در آستانه روز جهانی پیشگیری از هاری درباره این بیماری اظهار کرد: هاری یک بیماری ویروسی است که سیستم اعصاب مرکزی شامل مغز و نخاع را درگیر می کند.

راه انتقال هاری چیست؟ وی افزود: راه انتقال هاری، گزش پستانداران است و از بین پستانداران نیز سگ ها عامل اصلی انتقال بیماری هستند و بیشترین موارد بروز هاری در پی گزش سگ هاست.

شیرزادی با بیان اینکه این بیماری در ایران در وحوش و سگ ها اندمیک (بومی) است، گفت: برخی کشورها با انجام واکسیناسیون حیوانات توانسته اند این بیماری را به طور تقریباً کامل در وحوش کنترل کنند.

وقوع سالانه 320هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور وی تصریح کرد: سالانه بالغ بر 320 هزار نفر در کشور مورد گزش توسط پستانداران قرار می گیرند و به مراکز مراقبت و پیشگیری هاری مراجعه و واکسن هاری و سرم آن را دریافت می کنند.

مرگ سالانه 10 تا 20 نفر بر اثر هاری رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با بیان اینکه احتمال مرگ هر فردی که علائم هاری در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 احتمال انتقال هاری از سگ های خانگی به صاحبان آن ها

 احتمال انتقال هاری از سگ های خانگی به صاحبان آن ها